onsdag den 17. januar 2018

Verdens giganten Microsoft

Verdens giganten Microsoft


Jeg har fulgt Microsoft næsten lige fra start. Jeg vil tro at det var omkring MS dos 3.3, jeg startede med og siden hen har jeg fulgt med hele vejen til Windows 10.
Windows 10, er et rigtigt godt styresystem som er fuldt ud kompatibel med Windows 8.1. Eller næsten da, lige på nær nogle drivere til noget ældre udstyr. 
Microsoft er til gengæld blevet meget bedre til at overvåge os, på kryds og på tværs. Det kan da slås fra. Men det kræver at man ved hvordan. Personligt syntes jeg ikke at det kan være meningen at hr. og fru. Jensen skal begynde at sætte sig ind i hvordan de skal lukke af for Microsofts griske informations hunger, der i først omgang først burde være åben, efter at man er blevet spurgt om det.
Linux_Mint_Official_Logo

Kan Linux erstatte Windows?

Jeg tror faktisk ikke at Linux kan erstatte Windows fuldt ud. Mest baseret på udviklingen af software. Spil f.eks. bliver hovedsageligt udviklet til Mac og Windows.
Det handler selvfølgelig meget om ens behov! Bruger du din computer til at surfe på nettet, skrive dokumenter, grafik eller måske programmering, så erstatter linux bestemt og mere til. Linux er et open source system som er gratis. Skal du bruge office, ja så henter du det bare, det koster ingenting, men de modtager gerne donationer.

Windows-Linux

Hvilken Linux ligner så Windows mest?

Nu har jeg efterhånden prøvet nogle forskellige Linux versioner, men den som jeg syntes kommer tættest på Windows, det er “Linux Mint 18 – Sarah“. Og hvis man installere “Docky” får men lige en Mac menu med i købet.
Jeg har installeret xUbuntu som en server der bliver brugt som Multimedie server. xUbuntu er en skrabet version af Ubuntu, så det er den som jeg finder hurtigst her. 

Konklusion

Er du ved at være godt træt af Microsoft og deres Windows, så kan du roligt installere en Linux Mint 18 – Sarah. Og med programmet “PlayOnLinux” har du mulighed for at installer nogle af de mest gængse windows programmer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi kan da lidt af hvert

WEBDESIGN Vores mål er at hjælpe vores kunder med at skabe en stil og et design, der matcher den grafiske opsætning, skaber overensstemme...